Zakres szkolenia
Kompetencje osobisteTytuł szkolenia
Jak efektywnie komunikować się z ludźmi z innych krajów i kultur?
Termin
20.11.2025
Czas trwania
8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
stacjonarneLiczba uczestników
20Koszt
590.00 PLNProwadzący
Marta Gawinek-DagarguliaAdresat
- Pracownicy działów kadr: dla lepszego wspierania kadr pracujących z osobami z innych krajów i kultur
- Urzędnicy odpowiedzialni za obsługę klienta dla poprawy jakości świadczonych usług dla klientów z innych niż polski kontekstów kulturowych
Cele
- Rozwój zrozumienia dla różnorodności kulturowej wśród osób mających bezpośredni kontakt z osobami z innych kultur
- Poznanie i zrozumienie najczęstszych przyczyn konfliktów i napięć na tle różnic kulturowych i wsparcie narzędziami do ich rozwiązywania
- Wzmocnienie kompetencji międzykulturowej urzędników obsługujących klientów z innych kultur (wiedza, umiejętności, postawa)
Efekty szkolenia
- Mniej napięć i konfliktów w kontaktach urzędników z cudzoziemcami wynikających z różnic kulturowych
- Poprawa wizerunku Polski wśród cudzoziemców jako kraju przyjaznego, otwartego z profesjonalnymi i życzliwymi urzędnikami
- Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów i szukanie obopólnych korzyści
- Zwiększenie jakości obsługi klienta
Program
- Wprowadzenie do tematu: co to są różnice kulturowe, stereotypy i ich funkcja, krótka prezentacja najprzydatniejszych modeli (góra lodowa, wymiary kultury)
- Różnice kulturowe, nieporozumienia i konflikty na tle różnic – ćwiczenie na empatię, zmianę perspektywy, strategie radzenia sobie w sytuacjach
- Asertywność i dbanie o siebie w sytuacjach napięć na tle różnic kulturowych – ćwiczenie i prezentacja dobrych praktyk
- 10 wskazówek wspierających komunikację z osobami z innych kultur
- Elementy kompetencji międzykulturowej i jak ją wzmacniać