Zakres szkolenia

Kompetencje osobiste

Tytuł szkolenia

Jak efektywnie komunikować się z ludźmi z innych krajów i kultur?

Termin

07-11-2025

Termin

7.11.2025

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych (1 dzień szkoleniowy) godz. 9.00-16.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

20

Koszt

690.00 PLN

Adresat

  • Pracownicy działów kadr: dla lepszego  wspierania  kadr pracujących z osobami z innych krajów i kultur
  • Urzędnicy odpowiedzialni za obsługę klienta dla poprawy jakości świadczonych usług dla klientów z innych niż polski kontekstów kulturowych

Cele

  • Rozwój zrozumienia dla różnorodności kulturowej wśród osób mających bezpośredni kontakt z osobami z innych kultur
  • Poznanie i zrozumienie najczęstszych przyczyn konfliktów i napięć na tle różnic kulturowych i wsparcie narzędziami do ich rozwiązywania
  • Wzmocnienie kompetencji międzykulturowej urzędników obsługujących klientów z innych kultur (wiedza, umiejętności, postawa)

Efekty szkolenia

  • Mniej napięć i konfliktów w kontaktach urzędników z cudzoziemcami wynikających z różnic kulturowych
  • Poprawa wizerunku Polski wśród cudzoziemców jako kraju przyjaznego, otwartego z profesjonalnymi i życzliwymi urzędnikami
  • Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów i szukanie obopólnych korzyści
  • Zwiększenie jakości obsługi klienta

Program

  • Wprowadzenie do tematu: co to są różnice kulturowe, stereotypy i ich funkcja, krótka prezentacja najprzydatniejszych modeli (góra lodowa, wymiary kultury)
  • Różnice kulturowe, nieporozumienia i konflikty na tle różnic – ćwiczenie na empatię, zmianę perspektywy, strategie radzenia sobie w sytuacjach
  • Asertywność i dbanie o siebie w sytuacjach napięć na tle różnic kulturowych – ćwiczenie i prezentacja dobrych praktyk
  • 10 wskazówek wspierających komunikację z osobami z innych kultur
  • Elementy kompetencji międzykulturowej i jak ją wzmacniać