Zakres szkolenia

Kompetencje kierownicze

Tytuł szkolenia

Asertywny lider - czyli jak skuteczniej komunikować się z zespołem i pracownikami

Termin

25-02-2026

Termin

25.02.2026

Czas trwania

7 godzin dydaktycznych, godz. 9.00-15.00

Forma zajęć

stacjonarne

Liczba uczestników

16

Koszt

590.00 PLN

Prowadzący

Barbara Gańcza

Adresat

wszyscy pracownicy administracji publicznej , którzy mają problem z komunikacją i wyznaczaniem granic w relacjach z podwładnymi, współpracownikami i przełożonymi

Cele

Nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu technik komunikacji asertywnej, wyznaczania granic, budowania relacji zawodowych opartej na jasnych regułach i szacunku.

Efekty szkolenia

Dzięki warsztatom uczestnicy:

  • poznają zasady skutecznej komunikacji asertywnej
  • podniosą samoświadomość w zakresie własnych granic oraz obszarów do rozwoju z zakresu efektywności i asertywności
  • poznają techniki asertywności, nauczą się komunikatów asertywnych, będą umieli wyrażać opinię, krytykę oraz prośbę w sposób asertywny
  • poznają schemat dyplomatycznej odmowy i prezentowania poglądów
  • będą mieli świadomość postaw agresywnych, uległych i asertywnych i korzyści z każdego zachowania
  • podniosą pewność siebie  w relacjach z innymi, będą umieli obronić się przed słownym atakiem i krytyką w sposób asertywny, bez poczucia porażki lub winy
  • nauczą się budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji, nauczą się argumentować i będą mogli świadomie kształtować relacje w życiu zawodowym i osobistym

Program

1. Pojęcie asertywności

2. Rodzaje granic i sposoby ich obrony w życiu zawodowym i prywatnym

3. Umiejętność rozróżniania postawy asertywnej - agresywnej - uległej

4. Asertywna reakcja na krytykę

5. Techniki komunikacji asertywnej

-parafrazowanie

-istota komunikatu zwrotnego

-przypuszczanie

-perswazja a manipulacja

6. Jak radzić sobie z agresją przełożonego/pracownika?

7. Jak radzić sobie z uległością swoją i pracownika ?

8. Asertywna odmowa

9. Rola komunikatu „JA” - warsztat ( FUKO)

10. Asertywne sposoby wyrażania próśb i poleceń ( model SSC)

11. Omówienie aspektów monologu wewnętrznego

12. Znaczenie : „MUSZĘ „ „POWINIENEM” „DECYDUJĘ” „WYBIERAM” w komunikacji interpersonalnej

13. Techniki asertywności - praktyczne wykorzystanie w scenkach